بنام خدا

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی نیکوت
قوانین فروشگاه نیکوت از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین نیکوت است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

ماده 1) تعاریف 

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

  • فروشگاه: فروشگاه اینترنتی نیکوت
  • سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی نیکوت به آدرس و https://nikot.ir
  • محتوای سایت: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت می باشد.
  • کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت نیکوت شده باشد، کاربر تلقی می شود.
  • عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
  • مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
  • سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
  • استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی

 

ماده 2) ایجاب و قبول سفارش 

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.

 

ماده 3) مراحل ثبت سفارش و خرید 

ثبت سفارش و استعلام از طریق تلفنی یا در پر کردن فرم آنلاین : با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید ابتدا لازمست مشتریان استعلام قیمت و موجودی نمایند. در این مرحله یک کد رهگیری 10 رقمی به مشتریان تخصیص و از طریق ایمیل و پیامک برایشان ارسال می گردد. 

پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش: بطور معمول حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مجددا مهلت تکمیل به مشتری داده خواهد شد.

ثبت سفارش بدون نیاز به عضویت: کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشند، می توانند از مزایای عضویت در سایت از جمله آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهادهای خرید خوب بهره مند شوند.

با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.

توجه: مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیر اینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. 

ماده 4) روشهای پرداخت 

مشتریان عزیز نیکوت میتوانند از راه های مختلف مبلغ محصولات را پرداخت کنند:
1. از طریق پایانه های فروش بانکی (پُز) با پشتیبانی از تمام بانک ها
2. از طریق درگاه پرداخت ارز های های دیجیتال (پشتیبانی از تمام ارز های دیجیتال)
3. از طریق درگاه های پرداخت واسط (زرین پال و…)
4. از طریق pay pal به زودی…

مشتریان لازمست کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند.

ماده 5) روشهای ارسال سفارش 

1.  سفارشات در شهر تهران صرفا توسط ناوگان نیکوت و پست ارسال می گردد و مشتریان می توانند از بین روش ارسال فوری و ارسال عادی، یکی را انتخاب نمایند. (ارسال فوری به زودی …)

2.  در شهرهای مجاور شهر تهران، سفارش ها علاوه بر ناوگان نیکوت، توسط شرکت پست نیز ارسال می گردند.

3. در سایر استان ها غیر از استان تهران، سفارش ها از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و باربری ارسال می گردند.

مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد. 

تبصره: در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه صرفاً تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل فروشگاه پاسخگو و پرداخت کننده خسارت نمی باشد، مگر آنکه مشتری بیمه تکمیلی نیکوت را انتخاب نموده باشد (اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی در ادامه قوانین سایت اشاره گردیده است).

 

ماده 6) هزینه ارسال 

مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، به راحتی و بدون هیچگونه پرداخت وجهی قادر هستند روشهای مختلف ارسال و هزینه های مرتبط با هر کدام از آنها را مشاهده نمایند. این هزینه ها بر اساس روش ارسال انتخابی، حجم و وزن کالاهای سفارش داده شده و مسافت تا شهر مقصد، بصورت مکانیزه توسط سیستم محاسبه می گردد.

 

ماده 7) مدت زمان تحویل سفارش ها

سفارش های شهر تهران: مدت زمان تحویل کالاها در شهر تهران در روش ارسال فوری در کمتر از 3 ساعت تا 8 ساعت و در روش ارسال عادی حداکثر یک تا دو روز و در بعضی از کالا ها تا یک هفته نیز زمان خواهد برد کاری می باشد.

توجه: سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی 2 تا 3 ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراین صورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری: سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت 9 نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند گردید. شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 1 تا 3 روز کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

 

ماده 8) نکات مهم در هنگام تحویل سفارش 

  1. مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. 

توجه: توضیحات کامل مرتبط با مغایرت کالا را می توانید در بخش “10 روز تضمین عدم مغایرت” مطالعه فرمایید.

  1. مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود)

توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

تبصره 1:  کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.

تبصره 2:  چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نماید.

  1. در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (به منزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد. در ضمن در این موارد همانطور که در ماده 5 قوانین ذکر گردیده است، پرداخت خسارت بر عهده شرکت پست یا باربری بوده و فروشگاه صرفا سعی می کند پیگیری هایی بصورت موازی برای دریافت سریعتر خسارت مشتری انجام دهد. بر همین اساس توصیه فروشگاه استفاده از بیمه تکمیلی نیکوت می باشد که توضیحات آن در ماده 13 قوانین آورده شده است.
  1. طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
  1. طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید.
  2. به دلیل مسائل و مشکلات روی داده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش ها درب ورودی ساختمان خواهد بود مگر مواردی که مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، درخواست حمل طبقات می نمایند.

 

ماده 9)  شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده 

کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به 2 دسته تقسیم می شوند:

  1. کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند.

در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً نصب، راه اندازی و استفاده نماید، در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل گردیده و مسئولیت آن بر عهده مشتری خواهد بود.

در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضای نصب و راه اندازی کالا را نماید.

  1. کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.

اینکه کالای شما شامل کدامیک از موارد فوق می شود، در رسید تحویل کالای شما قید گردیده است.

 

ماده 10)  امکان خطا در قیمت های سایت

فروشگاه همواره سعی می نماید که قیمتهای کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجائیکه این قیمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سایت می گردند، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند هیچگونه تعهدی برای فروشگاه برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمود. 

در این موارد حتی چنانچه بر اساس قیمت اشتباه، کالا برای مشتری فاکتور و ارسال گردد، مشتری موظف است در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد یا آن را عودت نماید و یا ما به التفاوت وجه را واریز نماید و در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب فروشگاه واریز نماید. مشتری با قبول قوانین سایت حق هر گونه اعتراض در این موارد را از خود سلب می نماید.

توجه:  ملاک درج قیمت اشتباه در سایت، تفاوت بیش از 10 درصد قیمت سایت و قیمت عرف بازار می باشد.

 

ماده 11)  امکان ارسال کالای اشتباه

فروشگاه همواره سعی می نماید دقیقا کالای سفارش داده شده توسط مشتری را برای ایشان ارسال نماید؛ اما به دلیل حجم بالای سفارشات و امکان خطای سیستمی یا انسانی، در موارد معدود ممکن است کالای اشتباهی برای مشتری ارسال گردد. در این موارد همانطور که در بند 1 ماده 8 به صراحت اعلام گردیده، مشتریان موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. حال چنانچه مشتری بدون چک کردن کالا را تحویل و از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نموده باشد، در صورتیکه قیمت کالای تحویل گرفته شده بیشتر از کالای سفارش داده شده باشد، موظف است مابه التفاوت وجه را حداکثر 48 ساعت پس از اطلاع، به حساب فروشگاه واریز نماید، در غیر اینصورت فروشگاه حق خواهد داشت نسبت به پیگیری از طریق مراجع قضایی ذیصلاح اقدام و در اینصورت کلیه خسارات، هزینه های دادرسی و حق الوکاله بر عهده مشتری خواهد بود. اما در صورتیکه کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری ارزان تر از کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه موظف است حداکثر 48 ساعت پس از اطلاع، مابه التفاوت را به حساب مشتری واریز نماید، در این موارد به دلیل اینکه کالا از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج گردیده است، امکان عودت وجود ندارد.

ماده 12) خدمات پس از فروش نیکوت
 
 
10 روز گارانتی خرید
 
فروشگاه اینترنتی نیکوت با اطمینان از عملکرد خود و جهت تامین رضایت حداکثری مشتریان محترم، تمام خریدهای صورت گرفته را تا 10 روز گارانتی می نماید، این 10 روز گارانتی شامل تمام موارد مرتبط با خرید می باشد:
 
گارانتی قیمت: ما گارانتی می کنیم کالای خریداری شده با بهترین قیمت ممکن خریداری گردیده است.
گارانتی اصالت: ما گارانتی می کنیم کالای خریداری شده، کالای اورجینال، شرکتی و دارای گارانتی اصلی است.
گارانتی مغایرت: ما گارانتی می کنیم کالای خریداری شده هیچگونه مغایرتی با کالای مشاهده شده در وب سایت فروشگاه اینترنتی نیکوت نخواهد داشت.
گارانتی عودت: ما گارانتی می کنیم چنانچه مشتری از خرید خود منصرف گردید تا 10 روز مهلت عودت کالا را خواهد داشت.
 
جهت آگاهی از شرایط استفاده از گارانتی های فوق خواهشمند است، توضیحات ذیل را به دقت مطالعه فرمائید:
 
 
  • گارانتی قیمت
فروشگاه نیکوت همواره یکی از مزیتهای خود نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های در سطح شهر را ارائه قیمتهای رقابتی اعلام نموده است، لذا فروشگاه با اطمینان از قیمت گذاری محصولات خود و برای ایجاد اطمینان خاطر مضاعف مشتریان، 10 روز تضمین قیمتی برای کالاهای خریداری شده ارائه نموده که بر اساس آن، چنانچه مشتری تا 10 روز پس از خرید، اعلام نماید فروشگاه معتبر دیگری کالا را با قیمت کمتری عرضه می نماید، بلافاصله پس از محرز شدن (در کمتر از 2 ساعت)، مابه التفاوت وجه به حساب ایشان واریز خواهد شد.
لازم به توضیح است که مدت این تضمین قیمتی در مورد کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار است، حداکثر تا 24 ساعت می باشد .
 
توجه: به دلیل آنکه تمامی کالاهای ارائه شده در فروشگاه نیکوت کالاهای اصل و شرکتی، دارای گارانتی و قطعات اصلی هستند و با توجه به آنکه ممکن است فروشگاهی به دلایل مختلف از جمله ارائه کالای قاچاق و بدون گارانتی، کالای تقلبی یا معیوب، کالای پشت ویترینی، کالایی که قطعات اصلی یا لوازم جانبی آن تعویض شده است، ظاهراً قیمت کمتری برای محصول اعلام نماید، لذا ملاک قیمتی، تنها قیمت های رسمی اعلام شده توسط تولیدکنندگان یا واردکنندگان اصلی آن کالا یا قیمتهای ارائه شده توسط فروشگاه های معتبر و شناخته شده می باشد.
 

تبصره: تضمین قیمتی شامل تغییرات قیمتی و یا خرید خوب خود فروشگاه نیکوت، فروش ویژه، تخفیفات و هر نوع جشنواره خاصی که سایر فروشگاه های معتبر برای مقاطع خاص و مدت زمان مشخص در نظر می گیرند، نخواهد شد.

تبصره: تضمین قیمتی در مورد فروشگاه  هایی که عرضه آنها دارای محدودیت و به نوعی سهمیه بندی باشد، قابل استفاده نمی باشد، به عنوان مثال فروشگاه هایی که فروش کالا را منوط به بازگرداندن کارتن کالا یا نصب و راه اندازی در هنگام خرید می نمایند، شامل تضمین قیمتی نمی گردند. این تضمین صرفا شامل فروشگاه های معتبری می گردد که بدون اعمال شرط و یا محدودیت برای افراد حقیقی و حقوقی، بتوان کالای مورد نظر را از آنها خریداری نمود.

 
شروط استفاده از 10 روز گارانتی قیمتی:
1. از شرایط اصلی استفاده از تضمین قیمتی این است که کالا از نظر مدل، رنگ، سایز، گارانتی، کشور سازنده و سایر مشخصات فنی، دقیقاً مشابه کالای خریداری شده از فروشگاه زنبیل باشد.
2. از دیگر شرایط لازم برای استفاده از این تضمین، موجود بودن کالا در سایت یا فروشگاه مورد نظر و ارائه پیش فاکتور به تاریخ روز می باشد.
3. با توجه به لزوم یکسان بودن شرایط مقایسه، ملاک تضمین قیمتی قیمت نهایی کالا با لحاظ هزینه هایی مانند هزینه حمل و نقل یا ارزش افزوده خواهد بود.
4. عدم سوء استفاده از این طرح به روشهای غیراخلاقی و غیر حرفه ای
 
 
 
  • گارانتی اصالت
مشتریان محترم فروشگاه اینترنتی نیکوت 10 روز فرصت خواهند داشت نسبت به بررسی اصالت کالا و گارانتی آن از شرکتهای اصلی و خدمات پس از فروش آن اقدام نمایند. در صورت وجود هر گونه مشکل در اصالت کالا و یا گارانتی آن مشتریان به راحتی می توانند کالای خریداری شده را عودت نمایند.
 
جهت اطمینان از اصالت کالای خریداری شده به نکات ذیل دقت فرمائید:
1.کالاهای خریداری شده از نیکوت دارای کارت یا برچسب گارانتی اصلی هستند و گارانتی های اصلی مرتبط به هر برند در وب سایت همان برند یا اتحادیه های تخصصی معرفی گردیده است.
2.در صورتیکه کالا یا گارانتی آن اصلی نباشد، شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، تحت هیچ شرایطی کالا را نصب و گارانتی نمی کند، لذا نصب کالا توسط شرکت، تایید کننده اصالت کالا و گارانتی آن می باشد.
3. یکی دیگر از راه های تشخیص اصالت یک کالا، استعلام از شرکت تولید یا واردکننده آن یا از طریق اتحادیه های تخصصی مرتبط با هر محصول می باشد، با ارجاع کالا به آنها می توانید از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل فرمائید.
4.فروشگاه اینترنتی نیکوت بر خلاف فروشگاه های در سطح شهر، یک برند معتبر است. یک برند معتبر به دلیل ارزشی که برای برند خود قائل است، تحت هیچ شرایطی، اعتبار برند خود را برای منافع جزئی زیر سوال نمی برد، در حالیکه فروشگاه های در سطح شهر فاقد برند و نام شناخته شده بوده و ممکن است امروز باشند و روز دیگری نباشند.
 
 
  • گارانتی مغایرت
در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، مشتریان 10 روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به تعویض یا مرجوع نمودن آن اقدام نمایند. اولین قدم برای اینکار اعلام مکتوب مشکل به فروشگاه در بازه زمانی 10 روزه می باشد. در این موارد در صورتیکه کالای مورد نظر مشتری در فروشگاه موجود نباشد، به انتخاب مشتری، کالا با کالای مشابه دیگر تعویض یا در صورت دلخواه وجه پرداختی مسترد می گردد.
 
شروط استفاده از 10 روز گارانتی مغایرت:
1. مشتریان محترم موظف هستند که هنگام تحویل کالا و قبل از باز نمودن بسته بندی، مشخصات کالا را با کالای سفارش داده شده تطابق داده و در صورت وجود مغایرت آن را تحویل نگرفته و عودت نمایند.
بر این اساس کالاهایی که با پست یا باربری نیز ارسال می گردند، باید قبل از تحویل و امضا نمودن رسید، از نظر مشخصات با کالای سفارش داده تطبیق داده شده و در صورت مغایرت ضمن تحویل گرفته نشدن، بلافاصله برای فروشگاه عودت گردند.
2. مشتریان محترم موظف هستند چنانچه بررسی تطابق کالای سفارش داده شده و کالای تحویلی، از روی بسته بندی امکان پذیر باشد، قبل از باز نمودن بسته بندی، ابتدا مشخصات کالا را انطباق داده و سپس کالا را از بسته بندی خارج نمایند. لذا چنانچه بدون مطابقت، کالا از بسته بندی اولیه خارج شده باشد، حتی در صورت مغایرت، دیگر امکان تعویض یا مرجوع نمودن آن وجود نخواهد داشت.
3. کارتن و بسته بندی کالا باید کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد.
4. با توجه به آنکه عکس محصولات صرفا جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری بوده و ممکن است در پاره ای از جزئیات با عکس اصلی تفاوت داشته باشد، به استناد آن نمی توان اعلام مغایرت نمود. لذا ملاک مغایرت برای مشتریان محترم، مشخصات فنی درج شده در سایت می باشد.
 
 
 
  • گارانتی عودت
در صورتیکه مشتریان نیکوت، به هر دلیلی از خرید خود منصرف شوند، تا 10 روز فرصت خواهند داشت تا کالای خریداری شده را عودت نمایند.
 
شروط لازم برای استفاده از 10 روز امکان عودت کالا

1. کالای خریداری شده از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد و این امر به تایید کارشناسان فروشگاه برسد.

2. کارتن و بسته بندی کالا کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد.

3. مطابق ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی امکان عودت کالا فقط شامل حال مصرف کنندگان بوده و مصرف کننده مطابق بند (س) ماده 2 همین قانون شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه اقدام می کند؛ بر این اساس خریداران فروشگاه که به منظور تجارت یا شغل حرفه ای خود از فروشگاه خرید می نمایند، مصرف کننده محسوب نشده و امکان استفاده از شرط عودت را ندارند.

4. در مواردی که عودت کالا از طریق پست یا باربری قرار است انجام گردد، کالا حتماً می بایست “بیمه” گردد و این مورد در قبض پستی و یا بیجک قید گردد.علاوه بر آن لازمست کالا به نحوی (با کارتن یا پلاستیک حبابی) بسته بندی گردد تا خود کالا و یا بسته بندی آن در حین ارسال آسیبی از نظر فنی و یا ظاهری نبیند. زیرا اگر کالا یا بسته بندی آن در حین ارسال به هر نحوی دچار آسیب، خدشه و یا ایراد ظاهری (از جمله نصب برچسب یا نوشتن هر گونه متن) گردد، امکان عودت آن وجود نخواهد داشت و از این حیث هیچگونه مسئولیتی بر عهده فروشگاه نخواهد بود.

 
توجه 1: در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف 48 ساعت کاری پس از تایید کارشناسان فروشگاه، به حساب مشتری واریز خواهد شد.
توجه 2: در این موارد هزینه ارسال و عودت کالا (هزینه رفت و برگشت) بر عهده مشتری می باشد.
توجه 3: امکان عودت کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار است، حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از تکمیل سفارش می باشد.
 
 
چتر حمایتی نیکوت – خدمت انحصاری نیکوت برای اولین بار در ایران
 
فروشگاه نیکوت جهت رفاه هر چه بیشتر مشتریان خود و برای اولین بار خدمتی منحصر به فرد تحت عنوان “چتر حمایتی نیکوت” به مشتریان خود ارائه نموده است. تحت این خدمت در صورتیکه کالای خریداری شده توسط مشتریان در طول دوران گارانتی دارای هر گونه مشکل یا ایراد فنی گردد، دیگر نیازی به مراجعه مشتری به شرکتهای ارائه دهنده خدمات گارانتی نمی باشد.
 
تنها کافیست مشتری با فروشگاه تماس گرفته و مشکل را اعلام نماید، پس از آن ما پیگیر موضوع شده و تا زمان حل مشکل مشتری آن را پیگیری خواهیم نمود.
 
 
لازم به توضیح است این خدمات شامل:
  • دریافت کالا از مشتری و تحویل آن به خدمات پس از فروش،
  • بررسی و پیگیری رفع مشکل با شرکت خدمات پس از فروش،
  • و در نهایت دریافت کالا از خدمات و تحویل آن به مشتری،

برای مشتریان نیکوت کاملاً رایگان می باشد.

مشتریان محترم توجه داشته باشند، چنانچه شرکت های خدمات پس از فروش به دلایل مختلف از جمله تعویض قطعاتی که شامل گارانتی نبوده یا ایراداتی که بر اثر استفاده نامتعارف در دستگاه بوجود آمده اند، وجهی را مطالبه نمایند، هزینه های مربوطه بر عهده مشتریان محترم خواهد بود.
 
 
تذکر مهم: فروشگاه نیکوت مطابق قانون نظام صنفی، قانون تجارت الکترونیک، قانون حمایت از مصرف کنندگان و سایر قوانین موضوعه، به عنوان یک فروشگاه، پس از تحویل سفارشات به مشتریان محترم، مسئولیتی در قبال نحوه ارائه خدمات پس از فروش که طبق قانون از وظایف شرکت های ارائه کننده خدمات پس از فروش می باشد، ندارد و شرکت های فوق الذکر، مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئول نصب و راه اندازی (در صورت لزوم) و پاسخگویی در قبال مشکلات فنی محصولات می باشند.
 
 
 
ماده 13) بیمه تکمیلی نیکوت
همانطور که در بخش “روشهای ارسال” توضیح داده شد در مواقعی که مشتریان محترم روش ارسال پست یا باربری را انتخاب می نمایند، فروشگاه هیچگونه تعهدی در قبال مشکلات و خسارات ایجاد شده توسط مجموعه های فوق ندارد.
حال با توجه به آنکه تجربه نشان داده است که شرکت پست و به خصوص باربری، در مواقع بروز خسارت، معمولا پاسخگو نمی باشند، فروشگاه برای اطمینان خاطر خریدارن خود از جبران خسارت و عدم درگیر شدن در پروسه های کاری شرکتهای مربوطه، امکان بیمه تکمیلی را برای مشتریان فراهم نموده است.
بر این اساس مشتریانی که گزینه بیمه تکمیلی را انتخاب می نمایند در صورت بروز هر گونه حادثه، صرفا با فروشگاه طرف حساب بوده و فروشگاه در حداقل بازه زمانی مشکل وارده را مستقیما حل خواهد نمود.
البته باید توجه نمود که حتی استفاده از بیمه تکمیلی برای جبران خسارت نیز صرفا منوط به آن است که مشتریان محترم قبل از تحویل گرفتن کالا، صحت و سلامت ظاهری آن را بررسی و در صورتیکه کالا یا بسته بندی آن دچار مشکل شده باشد، آن را تحویل نگرفته و رسید مبتنی بر دریافت کالا بصورت صحیح و سالم را امضاء نکرده باشند؛ در این مواقع لازم است مشتریان بلافاصله پس از اطلاع از مشکل، فروشگاه را از مشکل رخ داده، مطلع نمایند.
 
 
 
ماده 14) راه های ارتباطی بین اعضاء و مشتریان با فروشگاه و بالعکس
راه های ارتباطی بین اعضاء و مشتریان با فروشگاه یا بالعکس شامل ایمیل و پیامک می باشد. کلیه مواردی که از طریق ایمیل یا پیامک اعلام می گردد در حکم اظهارات رسمی هر یک از طرفین می باشد، ایمیل فروشگاه  www.nikot.ir@gmail.com و شماره پیامک آن 09127963924 می باشد، ایمیل و شماره پیامک (شماره تلفن همراه) مشتری نیز مطابق با اطلاعات ارائه شده در هنگام ثبت نام در سایت یا ثبت سفارش می باشد.
 
 
 
ماده 15) جشنواره های فروش شرکتی
فروشگاه تمام سعی خود را خواهد نمود که اطلاعات جشنواره های مختلف مرتبط با برندهای موجود در سایت را بلافاصله پس از اطلاع در سایت خود به روز رسانی نماید، با این حال به دلیل عدم اطلاع رسانی شرکت های صاحب برند از آغاز و پایان جشنواره ها، فروشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال جشنواره ها نخواهد داشت، بر این اساس مشتریان محترم موظف هستند قبل از خرید از فروشگاه، از طریق تماس با شرکت صاحب برند مربوطه، نسبت به معتبر بودن جشنواره ها اطمینان حاصل نمایند.
لازم به توضیح است که طبق قوانین شرکتهای صاحب برند، آنها مجاز هستند بدون هیچگونه اطلاع رسانی قبلی، نسبت به اتمام جشنواره ها اقدام نمایند، بر این اساس مجددا تاکید می شود که فروشگاه هیچگونه تعهدی بابت تضمین برخورداری از تخفیفات یا هدایای جشنواره ها برای مشتریان محترم ندارد.
 
 
 
ماده 16) امکان بحث و تبادل نظر در سایت
1.در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.
2.فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.
3.در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
 
 
 
ماده 17) محتوای سایت
1.فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها و مقالات) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید.
2.فروشگاه در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال زنبیل هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد.
3.فروشگاه خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.
4.درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، فروشگاه این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.
 
 
 
ماده 18) تبلیغات فروشگاه
1. تبلیغات فروشگاه در چهارچوب کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به ویژه ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مواد 50 الی 55 قانون تجارت الکترونیک صورت می گیرد. کلیه ی مشتریان جهت آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات فروشگاه و همچنین آگاهی از تخفیفات و پروموشن ها اجازه ی ارتباط از طریق پیامک ایمیل و مرسولات کاغذی را به فروشگاه می دهند.
2. فروشگاه محتوای سایت هایی که قصد تبلیغات در سایت را دارند از نظر مغایرت با اصول و قوانین کشور مورد بررسی قرار می دهد اما صحت و سقم محتوا و خدمات آنها را مورد بررسی قرار نمی دهد و لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در این سایت ها ندارد.
 
 
 
ماده 19) مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت
1.هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
2.کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.
3.فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.
 
 
ماده 20) استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان
استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان، در جهت معرفی و اشتراک گذاری تجربیات مشتریان در خرید از فروشگاه با رضایت آنها و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.
 
 
ماده 21) حق مالکیت مادی و معنوی
کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه نیکوت بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.
 
 
 
ماده 22) اختیارات فروشگاه
1.فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.
2.فروشگاه در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید.
 
سایت نیکوت به جز آدرس www.nikot.ir  هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه سایت بخواهد از طرق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام نیکوت استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.
 
 
 
ماده 23) موارد خاص
با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.
 
قوانین فروشگاه مشتمل بر 23 ماده و 5 تبصره می باشد و مشتری باعلم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به ثبت سفارش و خرید اقدام می نماید و لذا هر گونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و فروشگاه مسئولیتی در برابر آنها ندارد.